Service en onderhoud

Service betekent ontzorgen

Optiekvision heeft een eigen serviceafdeling. Hiermee ben je altijd verzekerd van de beste service voor jouw apparatuur en units. We plannen periodieke controles en onderhoud in overleg met jou. Daarbij volgen we jouw protocollen en de standaard serviceovereenkomst van brancheverenigingen zoals de Nederlandse Federatie voor de Optiek en Audiologie Branche (FOAB) en/of de Werkgroep Instrumentatie Beheer Academische Ziekenhuizen (WIBAZ).

Steeds meer opticiens geven de voorkeur aan een alles-in-één serviceprovider. Bij Optiekvision kun je terecht voor gebundelde service- en onderhoudswerkzaamheden. Apparatuur die geleverd is door derden nemen wij daarin desgewenst ook mee.

Het resultaat

Tijdens het gehele proces blijven we voortdurend met je in overleg. Het resultaat van onze samenwerking is een volledig afgestemde onderzoeksruimte met functionele kamers en hoogwaardige, zorgvuldig geïnstalleerde apparatuur. Samen streven we naar optimale efficiëntie en ergonomie.

Een totaalsom die alleen maar voordelen biedt

  • Uitgebreide kennis van hoogwaardige apparatuur
  • Inzicht in alle aspecten van ontwerp en inrichting
  • Gedetailleerde inrichtingstekeningen
  • Integratie van jouw specifieke wensen
  • Ruime keuze aan gestandaardiseerde oplossingen

Offerte op maat

Wil je meer informatie? Graag maken wij na inventarisatie van jouw bedrijfsapparatuur een offerte op maat.

Neem hiervoor contact op met

Marcel Goedhart
Service manager
+31 612078847
marcel@optiekvision.nl

Marcel maakt samen met jou een complete inventarisatie van al jouw apparatuur. Ook van de apparatuur die niet bij Optiekvision gekocht is. Zo krijg je jouw complete inventaris overzichtelijk op één offerte, per apparaat gespecificeerd.

Wat kan Optiekvision Service voor je betekenen?

Naast het verzorgen van nieuwe inrichtingen en installaties, kunnen wij ook het onderhoud van jouw apparatuur regelen, inclusief apparatuur die door andere leveranciers geleverd is. Bij eventuele storingen zijn wij snel ter plaatse door onze korte responstijden. Afhankelijk van de storing kunnen we jou ook voorzien van leenapparatuur. Indien mogelijk voeren we reparaties direct uit, zodat je snel weer operationeel bent. We zullen altijd met jou overleggen over de benodigde uren en materialen, om kostenefficiënt te kunnen werken voor zowel jou als ons.

Het klantportaal

Je kunt al je apparatuur registreren in ons klantenportaal, zodat je altijd op de hoogte bent van alle servicegegevens, de historie van de service, gebruiksaanwijzingen, afspraken en de gebruikte onderdelen bij reparaties.

Als je dat wenst, kunnen alle werkzaamheden worden gebundeld in ons digitale klantenportaal, waar je op elk moment kunt inloggen. In dit portaal heb je toegang tot de volledige servicehistorie van je apparatuur, serviceprotocollen, handleidingen en andere relevante gegevens. Zo heb je direct alle informatie bij de hand tijdens een inspectie.

Samenwerking Laservision Instruments B.V. en Optiekvision B.V.

De “installed base” van Laservision Instruments B.V. (opgericht in 1990) bestaat uit ruim 900 medische lasers en ruim 2350 diagnostische apparaten in ziekenhuizen, privéklinieken, ZBC’s, privépraktijken en instellingen. Deze worden door de eigen technische dienst van hooggeschoolde technici onderhouden. De oprichting van Optiekvision B.V. (in 2013) met apparatuur speciaal voor de optiekmarkt en daarbij een eigen technische dienst was een logisch gevolg door de gerichte en groeiende vraag vanuit de optiekmarkt en veel overlappende (diagnostische) apparatuur met Laservision Instruments B.V. De hoogwaardige expertise die Laservision Instruments B.V. deelt met haar zusteronderneming Optiekvision B.V. leidde uiteindelijk tot een logische samenwerking in de vorm van: Optiekvision Service.